مقالات

سمعک مدل هندزفری

Intelligent-hearing-aid-1

هریک از انواع سمعک ویژگی‌ها و مزیت‌های مخصوص خود را دارد. در این مطلب سمعک مدل هندزفری را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم. مطمئنا بهترین افرادی که می‌توانند در رابطه با این سمعک و کارکرد آن به ما اطلاع دهند، مددجویان ناشنوا و کم‌شنوا هستند که از دریافت نظرات ایشان در پایان مقاله خوشحال خواهیم شد.

سمعک مدل هندزفری چیست؟

ممکن است این محصول را با نام‌هایی چون سمعک وایرلس یا سمعک بلوتوث‌دار به ما معرفی کنند. سمعک مدل هندزفری یک سمعک بدون سیم است که ظاهری شبیه به هندزفری‌های موبایلی بی‌سیم دارد. کاربرد این سمعک بسیار راحت است. یک دلیل پرطرفدار بودن سمعک مدل هندزفری شکل ظاهری آن است که کاملا شبیه هندزفری‌های دیگر است. بنابراین افرادی که ترجیح می‌دهند دیگران متوجه مشکل شنوایی آنان نشوند، این نوع سمعک را انتخاب می‌کنند. مشکلات دیگری نیز در استفاده از سمعک‌های جفتی سیم‌دار وجود دارد. نیاز به سیم برای اتصال دو گوشی و همچنین نیاز به کابل‌های گوناگون برای اتصالات و تنظیمات مختلف از این مشکلات است.

سمعک مدل هندزفری از تازه‌ترین تولیدات برای افراد کم‌شنوا محسوب می‌شود. اما ببینیم اساسا کاربرد این سمعک چگونه است.

 

Intelligent-hearing-aid-۳

 

ویژگی‌های سمعک مدل هندزفری

پیش از خرید هر نوع سمعک باید با مزیت‌ها، قابلیت‌ها و نیز محدودیت‌های آن آشنا شویم. سمعک مدل هندزفزی نیز ویژگی‌های خاص خود را دارد که خوب است با آن‌ها آشنا شوید.

  1. قابلیت برقراری ارتباط هم‌زمان بین دو سمعک: سمعک مدل هندزفری با برقراری ارتباط بین دو گوشی شنوایی کامل‌تر و بهتری به شما می‌دهد.
  2. تازگی تکنولوژی: از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که ما را به سمت یک محصول جذب می‌کند، جدید بودن آن است. محصولات جدید، به‌روز هستند. یعنی نیازهای زمان حاضر را برطرف می‌کنند و تا حد امکان خالی از اشکالات و کاستی‌های محصولات قبلی هستند.
  3. برخورداری از ردیاب سیگنال گفتاری: ردیابی سیگنال‌های گفتاری از مهم‌ترین نیازمندی‌هاست. به‌ویژه در فضاهای آموزشی و حرفه‌ای که شنیدن گفتار نقش مهمی ایفا می‌کند، این ویژگی سمعک مدل هندزفری یک مزیت مهم است.
  4. برخورداری از پردازش سریع: نتیجه‌ی استفاده از سمعکی که از قدرت پردازش بالایی برخوردار باشد، شنوایی بهتر و باکیفیت‌تر است.
  5. قابل تنظیم در باندهای و کانال‌های مستقل: سمعک مدل هندزفری را می‌توان در طیف گسترده‌ای از باندها و کانال‌های جداگانه تنظیم کرد.
  6. برخورداری از ریموت کنترل: تنظیم میزان صدا در سمعک مدل هندزفری با کمک ریموت کنترل انجام می‌شود. به این ترتیب بدون نیاز به جدا کردن سمعک می‌‌توانید آن را بررسی و کنترل کنید.
  7. صدای طبیعی: قدرت پردازش سریع، ارتباط بین دو گوشی، ردیاب سیگنال گفتاری و سایر امکانات این سمعک در مجموع به شما یک صدای طبیعی می‌دهد.
  8. تنظیم خودکار تقویت صدا: در محیط‌های مختلف نیازمند درجه‌ای از شنوایی هستیم. برخی محیط‌ها (خصوصا محیط‌های باز یا عمومی) نیاز به شنوایی بیشتر دارد. برخلاف آن در محیط‌های بسته و محدود نیازی به قوه شنیداری چندان بالایی نداریم. سمعک مدل هندزفری این امکان را به شما می‌دهد که در هر محیط بر اساس نیاز قدرت صدا را کم و زیاد کنید.
  9. قابلیت تنظیم با رایانه: سمعک مدل هندزفری را می‌توان با رایانه تنظیم کرد. درنتیجه می‌توانیم تنظیمات دقیق‌تری را تجربه کنیم.

کاربرد سمعک مدل هندزفری

این سمعک را می‌توان به دستگاه‌های متعددی متصل و صدا را از آن‌ها دریافت کرد. یعنی دریافت صدا از تلویزیون، تلفن همراه، تلفن ثابت و سایر دستگاه‌هایی که قابلیت اتصال بلوتوثی دارند، با سمعک مدل هندزفری میسر می‌شود.

این سمعک وایرلس دارای ردیاب‌ سیگنال‌های گفتاری است. همچنین سیستم پردازش آن با سرعت بالا عمل می‌کند. در مواردی که سمعک برای هر دو گوش تجویز می‌شود، سمعک مدل هندزفری امکان ارتباط بین دو سمعک را نیز فراهم می‌کند. به این ترتیب شنوایی بهتری با هر دو گوش خواهیم داشت.

 

اگر سمعک مدل هندزفری ارتقا داده شود، می‌تواند مانند ارپاد عمل کند. یعنی قابلیت‌هایی چون ضبط و انتقال صدا یا اتصال به یک سخت‌افزار بدون نیاز به سیم را خواهد یافت. سمعک بلوتوث‌دار دیگر، به صورت اکسترنال شارژ می‌شود. این وسیله مانند هر وسیله‌ی وایرلس دیگر با بلوتوث به دستگاه‌ها متصل می‌گردد. کیفیت صدای دریافتی با این سمعک‌ها عالی گزارش شده است. همچنین به دلیل تمرکز صدا کمک می‌کند شنونده جزئی‌ترین صداها را دریافت کند.

نکته‌ی مهم قابلیت‌ها و ویژگی‌های بسیار عالی این سمعک است که آن را در ادامه مفصل‌تر توضیح خواهیم داد.

 

Intelligent-hearing-aid-2

 

قیمت سمعک مدل هندزفری

با توجه به نوساناتی که در بازار وجود دارد، نمی‌توان قیمت دقیق و مشخصی برای انواع سمعک یا هر محصول دیگر آورد. بنابراین توجه شما را به معیارهای تأثیرگذار بر قیمت معطوف می‌کنیم.

بسته به این‌که سمعک از چه قابلیت‌ها و تکنولوژی‌هایی برخوردار باشد، قیمت آن متفاوت است. علاوه بر ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که برای سمعک برشمردیم، برخی برندها ممکن است سمعکی را طراحی و تولید کنند که قابلیت‌های دیگری نیز داشته باشد. همچنین خود برند می‌تواند در دامنه‌ی قیمت تأثیرگذار باشد.

میزان حفظ شارژ در باتری سمعک نیز از دیگر مؤلفه‌هایی است که بر کارایی و در نتیجه قیمت سمعک تأثیر دارد. هرچه حفظ شارژ بیشتر باشد، ابزار شنوایی راحت‌تری داریم.

نکته‌ی دیگر کیفیت جنس قطعات و تجهیزات است. بر این اساس هر تولید کننده می‌تواند محصول خود را برای مدت خاصی ضمانت کند. این ضمانت دوام و کارایی هرچقدر بیشتر باشد، یعنی سمعک شایسته‌ی بهای بالاتری است.

میزان برخورداری از لوازم و قطعات جانبی نیز معیار دیگری است که قیمت سمعک مدل هندفری را تعیین می‌کند.

برای انتخاب سمعک مدل هندفری به چه نکاتی توجه کنیم؟

امکانات و ویژگی‌های سمعک وایرلس مدل هندزفری را برای شما عزیزان برشمردیم. با توجه به این اطلاعات باید ببینید چنین سمعکی تا چه میزان برای شما کارایی دارد. این موارد را پیش از خرید مدنظر قرار دهید:

  • آیا سمعک مدل هندزفری نیاز شما در زندگی، تحصیل و شغل را برطرف می‌کند؟
  • آیا پزشک یا کارشناس ادیومتری این سمعک را برای شما تأیید می‌کند؟
  • این سمعک چه تغییراتی در زندگی شما ایجاد خواهد کرد؟
  • بودجه‌ی شما چقدر است و چه نوع سمعکی می‌توانید تهیه کنید؟
  • آیا کلینیک یا مرکز معتبری را برای تهیه این سمعک می‌شناسید؟
  • ضمانت دوام و کیفیت سمعکی که می‌خرید چگونه است؟
  • تا چه میزان می‌توانید در هنگام خرید از نظرات کارشناسانه بهره‌مند شوید؟

 

کلینیک آوای شریعتی با تجربه و مهارت بسیار می‌تواند در خصوص سمعک مدل هندزفری به شما مشاوره دهد. با ما در ارتباط باشید.

 

پرسش و پاسخ کوتاه در مورد سمعک مدل هندزفری

اتصال سمعک مدل هندزفری به دستگاه‌های گوناگون چگونه است؟

با کمک این سمعک می‌توانید به طور هم‌زمان به دستگاه‌ها و منابع صوتی گوناگون چون تلویزیون، تلفن همراه و … متصل شوید.

آیا برای تنظیم سمعک مدل هندزفری نیاز به خارج کردن سمعک از گوش داریم؟

خیر نیازی نیست. این سمعک مجهز به ریموت کنترل است و می‌توانید بدون خارج کردن سمعک از گوش آن را تنظیم کنید.

آیا سمعک مدل هندزفری نیاز به تعویض باتری دارد؟

باتری این سمعک از نوع قابل شارژ است و مدت‌زمان بیشتری برای شما کار می‌کند.

چگونه بفهمیم سمعک برای ما مناسب است؟

باید پیش از هرچیز با پزشک یا کارشناس ادیومتری مشورت کنید. انتخاب سمعک باید بر اساس فرم گوش، میزان کم‌شنوایی، شرایط محیطی و سبک زندگی برای شما صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *