مقالات

سمعک شارژی زیمنس و انقلابی در شنوایی

Intelligent-hearing-aid-4

شنوایی یک توان قابل توجه است که ارتباط مستمر ما را با محیط اطرافمان حفظ می‌کند. سمعک‌ها به عنوان ابزارهای بهبود شنوایی، با تمام پیشرفت‌ها این امکان را برای کاربران ایجاد می‌کنند که با بهترین کیفیت با محیط اطراف در ارتباط باشند. زیمنس شناخته شده‌ترین برند در زمینه تولید انواع سمعک است. این مطلب تمامی اطلاعات مورد نیاز درباره سمعک شارژی زیمنس را در اختیار شما قرار خواهد داد.

سمعک اجزای گوناگونی دارد. یکی از این اجزا که کاربران با آن بسیار سروکار دارند، باتری است. سمعک ها دو نوع باتری‌خور و شارژی دارند. در این مقاله با سمعک شارژی و ویژگی‌های آن آشنا می‌شویم. اگر می‌خواهید بدانید کدام‌یک از انواع سمعک شارژی یا باتری برای شما مناسب است، با ما همراه شوید.

 

منظور از سمعک شارژی چیست؟

هر دو نوع سمعک شارژی و غیرشارژی در اجزایی چون یکروفون، آمپلی‌فایر و رسیور باهم اشتراک دارند. همچنین هردو دارای باتری هستند. تفاوت آن دو در نوع باتری است. سمعک شارژی دارای باتری قابل شارژ است در حالی که سایر انواع سمعک باتری یک بار مصرف و تعویضی دارند.

تا حدود یک دهه پیش، سمعک شارژی هنوز وارد بازار نشده بود. تنها راه استفاده از سمعک و تأمین انرژی آن باتری‌های قابل تعویض بودند. البته ساختار سمعک‌ها نیز ساده‌تر بود و همان باتری‌ها می‌توانست جواب‌دهی کافی داشته باشد.

در چند سال اخیر، سمعک‌های دیجیتال و هوشمند طراحی و تولید شد. این سمعک‌ها قابلیت‌های ویژه‌ای دارند. به همین سبب باتری‌های معمول و یک بار مصرف دیگر تأمین کننده‌ی آن‌ها نیست و نیازمند منبع تغذیه‌ی بهتری هستند.

سمعک شارژی از سال 2016 رونمایی شد. این سمعک نیاز به تعویض باتری ندارد. اگر آن‌ها را سه تا چهار ساعت طی شبانه روز در شارژ قرار دهیم، یک روز کامل کار می‌کنند.

 

Intelligent-hearing-aid-7

 

 

ویژگی ها و مزیت‌های سمعک شارژی

ویژگی‌هایی در سمعک قابل شارژ وجود دارد که با سبک زندگی امروز هماهنگ‌تر است. به این ویژگی‌ها می‌پردازیم:

  1. استفاده آسان‌تر: مهم‌ترین نیاز امروز، کاستن دشواری‌ها در استفاده از وسایل است تا ما را از زندگی پرشتاب مدرن عقب نگه ندارد. سمعک شارژی این امکان را به کاربر می‌‌دهد که بدون نیاز به چندبار تعویض باتری در روز، سمعک را برای استفاده‌ی یک روز، شارژ کند. ممکن است سالمندانی را دیده باشیم که دچار لرزش دست یا ناتوان از انجام کارهای ظریف هستند. یا کودکانی که ممکن است تسلط کافی بر انجام برخی کارها نداشته باشند. تعویض باتری سمعک یک دشواری است که با ورود سمعک شارژی از سر راه برداشته شده است.
  2. صرفه‌جویی در هزینه‌ها: ممکن است یک سمعک شارژی در مقایسه با انواع معمولی گران‌تر باشد. اما این هزینه درواقع مقدمه‌ای برای یک صرفه‌جویی قابل توجه است. با این کار هزینه‌ی تأمین باتری یک بار مصرف برای سمعک را حذف می‌کنید.
  3. اطمینان و آسودگی: وقتی کاربر می‌داند که سمعک برای یک روز کامل کار می‌کند، دیگر نگران اتمام ناگهانی باتری و نیاز به تعویض آن هم در شرایطی نامساعد نیست. ضمنا شارژر سمعک همانند یک باکس کوچک است که سمعک را در زمانی که در گوش نیست، به خوبی حفظ می‌کند.
  4. دوستی با محیط زیست: اگر از باتری یک بار مصرف برای سمعک استفاده کنید، طی سال صدها باتری را وارد محیط زیست می‌کنید. با توجه به آمار کاربران سمعک در جهان این تعداد بسیار زیاد است. باتری‌های یک بار مصرف در این حجم، اثرات زیان‌باری بر محیط زیست می‌گذارند. سمعک شارژی کمک می‌کند این پسماند‌ها حذف شوند.
  5. ایمنی بیشتر: باتری های یک‌بارمصرف حاوی مواد سمی هستند. با توجه به کوچک بودن باتری سمعک چنانچه در دسترس کودکان باشد، خطرناک است. خصوصا کودکان کم سن که هرچیز را به دهان می‌گذارند. سمعک شارژی این مشکل را حل می‌کند.
  6. عمر چندساله‌ی باتری: عمر باتری در سمعک‌ شارژی بین دو تا چهار سال است. البته برای تعویض آن خودتان نمی‌توانید اقدام کنید و نیاز به کارشناس دارید.

 

درباره برند زیمنس/ سیگنیا

برند زیمنس معتبرترین برندی است که در تاریخچه و سابقه کار طولانی خود، در راستای طراحی و تولید ابزارهای کمک شنوایی کارآمد تلاش کرده است. این برند به تولید با کیفیت‌ترین انواع سمعک مشهور است. اکنون تولید سمعک‌های زیمنس به شرکت سیوانتوس انتقال یافته است. این شرکت سری جدید سمعک‌ها را با نام سیگنیا وارد بازار می‌کند. بنابراین تجربه‌ای 130 ساله پشت تولید سمعک شارژی زیمنس / سیگنیا است.

 

 

Intelligent-hearing-aid-5

 

چرا نیاز به سمعک شارژی زیمنس داریم؟

از دست دادن توان شنوایی حتی برای لحظاتی کوتاه می‌تواند ارتباط ما را با محیط و اطرافیان مختل کند. این رخداد ممکن است در برخی موقعیت‌ها تأثیراتی مهم بگذارد یا حتی خطرناک باشد. سمعک‌ها ابزار و واسطه‌ی شنیدن محیط اطرافمان هستند. با پیشرفت‌های دانش و فناوری در دهه‌های اخیر، این ابزارها تبدیل به دستگاه‌هایی هوشمند، سریع و بی‌نهایت قدرتمند شده‌اند.

سمعک‌های جدید همانند لپ‌تاپ یا تلفن هوشمندی شده‌اند که می‌توانیم آن‌ها را به گوش‌های خود نصب کنیم. با این حال، مشکلی جدی در این زمینه باقی بود و آن این بود که باطری سمعک‌ها برخلاف سایر دستگاه‌های هوشمند قابل شارژ نبودند. اینک سمعک شارژی زیمنس یا سیگنیا این مشکل را نیز برطرف کرده است.

سمعک شارژی زیمنس چه قابلیت‌ها و مزایایی دارد؟

سمعک شارژی زیمنس انقلابی در کیفیت شنوایی و نیز در کیفیت زندگی و ارتباطات شما عزیزان ایجاد می‌کند. با برخی از آن‌ها آشا شوید:

  • سمعک شارژی سیگنیا می‌تواند تا 25 درصد درک بهتری با شنوایی طبیعی به فرد بدهد. مشکل وزوز و نویزهای اضافه در این سمعک‌های پیشرفته تا حد قابل توجهی برطرف شده است. این به معنای تمرکز بهتر روی صداهای مورد نیاز است که خصوصا در محیط‌های پر سروصدای دنیای امروز بسیار ضروری است.
  • سمعک قابل شارژ زیمنس مدت طولانی‌تری در روز همراه شماست. دیگر نیازی به تعویض باطری و قطع ارتباط با اطراف ندارید. همچین به دلیل ضعیف شدن باطری کیفیت صداها را از دست نمی‌دهید. افزایش و استمرار در دسترسی به صداها، در اعتماد به نفس شما اثر خواهد گذاشت.
  • سمعک قابل شارژ زیمنس شما را از تهیه مکرر باطری معاف می‌کند. طبق تخمین‌ها و آمارها، هر سمعک غیرقابل شارژ، در سال حدود 200 باطری مصرف می‌کند. بنابراین خرید نوع قابل شارژ از نظر اقتصادی برای شما مقرون‌به‌صرفه‌تر است. همچنین از آن‌جا که باطری‌های یک‌بارمصرف استفاده نمی‌کنید، به سود محیط زیست عمل کرده‌اید. زیرا باطری‌ها معمولا به درستی بازیافت نمی‌شوند و آب و خاک را نیز در معرض آلودگی بالایی قرار می‌دهند. تعداد 200 باطری مورد مصرف یک نفر را در صدها هزار نفر ضرب کنید، متوجه می‌شوید که چه آسیب عظیم و جبران‌ناپذیری متوجه محیط زیست است. پس می‌بینید که خرید این سمعک از چندین جهت سودمند است.
  • معاف شدن از تعویض باطری برای شما آسودگی بیشتری دارد. چه نخستین بار است که قصد استفاده از سمعک دارید و چه از آن استفاده‌های مقطعی دارید، این نوع سمعک به شما توصیه می‌شود. با تهیه سمعک شارژی سیگنیا دیگر نیازی نیست که حتما همراه داشتن یک جفت باطری را به خاطر بسپارید.
  • تعویض باطری‌های سمعک کاری باظرافت و دشوار است. این کار معمولا برای افرادی که مبتلا به آرتروز یا بی‌حسی در نوک انگشتان هستند، مشکل‌ساز است. همچنین فکر کردن به این‌که چه زمانی وقت تعویض باطری می‌رسد، برای شما دغدغه‌ی فکری اضافه‌ای ایجاد می‌کند. به همین دلیل استفاده از سمعک شارژی زیمنس از هرجهت اضطراب شما را می‌کاهد.

سوالات مهم در مورد سمعک شارژی زیمنس

 

1- عمر باطری ‌های سمعک قابل شارژ چقدر است؟

معمولا چند ماه کار می‌کنند که در مقایسه با عمر چند روزه‌ی باطری‌ های یک‌بارمصرف جالب توجه است.

2- قیمت سمعک زیمنس به چه مواردی بستگی دارد؟

مدل‌های این سمعک متنوع است. قیمت آن‌ها بر اساس امکانات و تجهیزاتی که دارند، متفاوت است.

3- چگونه مطمئن شویم سمعک زیمنس اصل تهیه می‌کنیم?

مراکز و کلینیک‌های معتبری وجود دارند که به شما کالای اصل را ارائه می‌دهند. از مراجعه به اشخاص و مراکز نامعتبر پرهیز کنید.

4- چگونه سمعک متناسب با نیاز خود را تهیه کنیم؟

پیش از تهیه سمعک باید حتما با یک ادیومتریست (شنوایی‌شناس) مشورت کنید و تحت معاینه‌ی او قرار گیرید. او با توجه به وضعیت گوش و شنوایی شما و نیز شرایط زندگی و شغل شما سمعکی مناسب تجویز می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *