اخبار

قیمت سمعک و عوامل مؤثر بر آن

قیمت سمعک مانند هر عامل دیگری می تواند از دلایل مختلفی تأثیر بپذیرد. امروزه قیمت سمعک های موجود در بازار مختلف هستند و روز به روز بر تنوع طرح و تکنولوژی آن ها افزوده می شود.

بهتر است به این موضوع دقت کنید که همیشه گران بودن در قیمت سمعک دلیل بر بهتر بودن نیست و در برخی مواقع ممکن است برخی از تکنولوژی های موجود در این سمعک ها اصلاً مورد نیاز شما نباشد.

پس قبل از انتخاب سمعک و پرداخت قیمت آن باید موارد متعددی را مورد توجه قرار دهید و از این دستگاه ها برای خرید بهتر و بهینه تر با مشورت شنوایی شناس استفاده کنید که در عین حال که هزینه ی مناسبی برای قیمت سمعک پرداخت می کنید، قابلیت ها و کیفیت مورد نیاز شما را هم داشته باشد. جهت مشاهده رنج قیمت سمعکها به صفحه فروش سمعک مراجعه کنید.

قبل از خرید سمعک توصیه می شود اطلاعات بیشتری در باب انواع سمعک ، فواید استفاده از سمعک ، سمعک و کاربردهای اثرگذار آن و همچنین تاریخچه ایجاد سمعک را کسب کنید تا در صورتی که به مشکلات کم شنوایی و یا ناشنوایی دچار شدید و قصد اصلاح و بهبود مشکلات شنوایی خود را داشتید با دانستن اصلاعت کلی در مورد سمعک و اینکه کدام یک از انواع سمعک مناسب برای استفاده شما می باشد تا بهترین خروجی را از استفاده از این محصولات کسب نمائید.کلینیک تخصصی آوای شریعتی مرکزی مطمئن برای تهیه سمعک در خدمت شما عزیزان می باشد.

 

قیمت سمعک

این که یک سمعک چه قیمتی دارد متأثر از عوامل مختلفی است. امروزه برخی از سمعک ها وجود دارند که تکنولوژی های گران قیمتی بر روی آن ها نصب شده و قیمت سمک را افزایش داده است و برای فرد امکان زندگی بسیار راحت و معمول را ایجاد می کند که می توانند به کمک آن کار و فعالیت های اجتماعی خود را از سر گیرند و بدون هیچ مشکلی زندگی کنند.

عوامل موثر بر قیمت

حال به بررسی عواملی می پردازیم که بر قیمت سمعک تأثیر می گذارند.

  • میزان تکنولوژی و امکانات جانبی که یک سمعک دارد و همچنین میزان کارایی آن تأثیر به سزایی در قیمت سمعک دارد. این تکنولوژی ها مانند وایرلس، سیستم های کاهنده ی نویز، امکان استفاده از تلفن همراه و قابلیت های درک بهتر گفتار به کمک آن و مواردی از این قبیل می توانند بر روی قیمت سمعک تأثیر زیادی داشته باشند. به همین علت است که می توان نرخ هایی حتی بالای ده ها میلیون را از برخی مدل ها انتظار داشته باشیم.
  • نوع سمعک نیز تأثیر به سزایی در قیمت سمعک دارد. انواع سمعک دیجیتال، سمعک هوشمند، سمعک پشت گوشی، سمعک داخل گوشی، سمعک نامرئی و مواردی از این قبیل قیمت های متفاوتی با هم دارند. سمعک های هوشمند قابلیت های بیشتری دارند و به تبع آن می توان قیمت سمعک آن افزایش می یابد. این قابلیت ها به راحت تر شدن کار با این دستگاه ها و همچنین افزایش کیفیت آن ها منجر می شود.
  • لوازم جانبی که همراه سمعک به بیمار عرضه می شود نیز متعدد می باشند و بر قیمت سمعک تاثیر می گذارد. برخی از افراد نیز به این ابزار کمک شنیداری نیاز دارند تا سیستم شنوایی آن ها بهبود پیدا کند. در برخی مواقع استفاده از این امکانات به این علت صورت می گیرد که با حرفه ی فرد متناسب باشد و بتواند استفاده ی بهتری از سمعک خود بکند.
    به عنوان مثال کسانی که به وفور در سمینارها و جلسات مختلف شرکت می کنند می توانند از ابزار جانبی مختلف در کنار سمعک خود استفاده کنند تا بهبود شنوایی حاصل شود. از این رو اگر شما هم این ابزار را نیاز دارید باید منتظر هزینه های بیشتری بر روی قیمت مورد نظر خود باشید.
  • میزان مشکل شنوایی فرد و علت آن نیز در هزینه ها و قیمت مؤثر است. به عنوان مثال اگر می خواهید از شیوه های توانبخشی مفیدی استفاده کنید باید سمعک خود را در انواع با کیفیت انتخاب کنید.
    همچنین افرادی که دارای ضعف شنوایی شدید هستند سیستم های پرقدرت تر و مرغوب تری را باید بر روی سمعک خود به کار گیرند. به همین علت استفاده از یک نوع سمعک برای افراد مختلف نیز ممکن است هزینه های مختلف و قیمت سمعک بیشتری را در بر داشته باشد.
  • برند سمعک نیز بر روی قیمت آن مؤثر است. البته به طور معمول برندهایی که دارای کیفیت بهتری هستند می توانند قیمت بالاتری را هم برای شما داشته باشند.
  • معمولاً برخی از برندها از تکنولوژی های نوین و متریال مناسب تری بهره می برند به همین علت دارای قیمت سمعکی بالاتری نسبت به دیگر انواع سمعک هستند.
  • البته این مسئله همیشه واقعیت ندارد و ممکن است یک برند از ابتدا قیمت سمعکهای تولیدی خود را بالا قرار دهد.
  • سایر عوامل مانند تنظیم سمعک و زمان لازم برای تنظیمات دقیق آن که از طرف متخصص شنوایی صورت می گیرد نیز می تواند بر قیمت سمعک به صورت تمام شده تأثیر داشته باشد. عواملی مانند جنس سمعک، طراح های مختلف آن و … نیز قیمت را افزایش یا کاهش می دهند.
کلینیک آوای شریعتی آگاه سازی از علت گران یا ارزانی سمعک و قیمت سمعک

 

 

قیمت سمعک و تأثیر آن در استفاده از آن

به همین علت قیمت این که متأثر از تکنولوژی ها و کیفیت آن است می تواند در استفاده از این ابزار اهمیت پیدا کند.به عنوان مثال هنگامی که سمعک نویزهای موجود در محیط را به خوبی حذف نکند، فرد نه تنها با آن راحت نیست بلکه ممکن است از آن زده شود و ایجاد مزاحمت نیز برای فرد داشته باشد.

از این رو استفاده از سمعک های بسیار سطح پایین که تشخیص گفتار را به خوبی انجام نمی دهند و نویزهای محیط را هم به مقدار زیادی انتقال می دهند اصلاً توصیه نمی شود.

قیمت سمعک با برندهای خوب و مطرح دنیا معمولاً نسبت به انواع معمولی کمی بالاتر است از این رو بهتر است با اطلاعاتی که در این مورد به دست می آورید بهترین برند را انتخاب کنید و از سمعکی مناسب برای بهبود شنوایی خود بهره ببرید.

مانند هر ابزار دیگری، قیمت سمعک نیز در محدوده های مختلفی وجود دارد که می تواند امکان خرید را برای هر قشری فراهم کند.
البته برخی از بیمه ها هزینه ی خرید سمعک را نیز تا حدودی قبول می کنند و می توانید از این طریق در خرید سمعکی بهتر و مناسب تر بکوشید.

خدمات کلینیک آوای شریعتی و قیمت مناسب سمعک

با توجه به این که نیاز به سمعک برای کسانی که در حیطه های مختلف فعالیت دارند اهمیت می یابد و عدم ایجاد ارتباطات قوی به علت کم شنوایی ممکن است منجر به مشکلاتی مانند احساس تنهایی و افسردگی شود بهتر است هر چه سریع تر برای رفع این مشکل چاره ای بیندیشید.

مشکلات شنوایی قابل درمان هستند و در اکثر مواقع می توان با مشاوره ی مناسب و انتخاب یک سمعک خوب به راحتی در جامعه حاضر شوید و از زندگی خود لذت ببرید.

 

کلینیک آوای شریعتی شما را در جریان تمام علت های تاثیر گذار بر قیمت سمعک میگذارد

 

خدمات کلینیک آوای شریعتی در بخش های مختلف مربوط به بیماری های شنوایی و درمان آن ها می تواند برای شما مؤثر واقع شود.

مراحل مختلفی را در زمان استفاده از این خدمات باید طی کنید. به عنوان مثال ممکن است نیاز باشد چندین آزمایش تشخیصی انجام دهید تا شنوایی شناس علت اصلی مشکل شنوایی شما را پیدا کند.

برخی مواقع شما اصلاً نیاز به سمعک ندارید و با یک شستشوی ساده ی گوش یا درمان های بالینی حالت طبیعی شنوایی خود را به دست می آورید؛ اما در صورتی که نیاز به سمعک داشته باشید می توانید قیمت در محدوده های مختلف را ببینید و با توجه به سمعکی که باید استفاده کنید از برندهای مختلف با تکنولوژی های متفاوت، یک نوع مناسب را برای خود انتخاب کرده و استفاده کنید.

قبل از انتخاب این دستگاه کمک شنوایی شما در جلسه ی مشاوره رایگان نیز شرکت می کنید و علاوه بر این تنظیمات مورد نیاز برای سمعک شما نیز انجام می گیرد تا بتوانید بهترین کارایی را از این دستگاه ببینید.

همچنین روش کار با سمعک نیز به شما آموزش داده می شود.ما در کلینیک آوای شریعتی همیشه مراجعه کنندگانمان را ارج می نهیم و تلاش خود را بر ارائه بهترین قیمت برای آنها به کار می بریم تا این افراد بتوانند از قیمت سمعک عالی برخوردار شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *