مقالات

شنای متفاوت و لذت بخش با سمعک ضد آب آوای شریعتی

با سمعک ضد آب آوای شریعتی به راحتی شنا کنید و لذت ببرید

سمعک ضد آب زیمنس آوای شریعتی

آب، دشمن کشنده سمعک ها است. رطوبت شدید، دوش گرفتن سریع یا شنا و آبتنی در استخر، همه می تواند به سمعک شما آسیب برساند. اما آیا سمعک ضد آب وجود دارد؟ آیا واقعا هیچ رطوبتی در سمعک ضد آب نفوذ نمی کند؟ آوای شریعتی در زیر به سوالات شما درباره سمعک ضد آب گوش پاسخ خواهد داد.

بیشتر سمعک ها، از جمله محصولات سمعک آوای شریعتی ، دارای خاصیت ضد رطوبت در ساخت سمعک هستند، بدین معنا که کمی عرق کردن یا پیاده روی در باران نباید به سمعک ضد آب شما آسیب برساند.

ممکن است هنگام خرید سمعک نامرئی ، عبارات “مقاوم در برابر آب” را ببینید، که همان معنی ضد رطوبت را دارد. با این وجود، سوال این است که آیا سمعک ضد آب مطلق نیز وجود دارد که بتواند در برابر غوطه خوردن در آب مقاومت نماید؟

در سال 2013، زیمنس مدل جدیدی از سمعک زیمنس را که برای یک سبک زندگی سخت تر ساخته شده بود، معرفی کرد. Aquaris  یک سمعک زیمنس کاملاً ضد آب بوده و همچنین در برابر خاك و ضربه نیز مقاومت خوبی از خود نشان می داد . این مدل سمعک زیمنس مناسب برای ورزشکاران و کسانی است که بیشتر اوقات خود را در خارج از منزل سپری می نمایند که نمی خواهند نگران آسیب دیدن سمعک های خود باشند.

متأسفانه، زیمنس فروش سمعک ضد آب Aquaris را قطع کرد و دیگر امکان خرید ندارند. با این حال، برخی افراد دریافتند که این سمعک جدید زیمنس از ویژگی ضد آب بودن برخوردار نبوده است. وقتی سال ها در سکوت شنا کرده اید، صدای ناگهانی آب (و اطرافیان) می تواند ناخوشایند باشد!

 

سمعک ضد آب شماره 1 آوای شریعتی

نحوه استفاده از سمعک در حمام یا استخر

بیشتر سمعک های موجود در بازار از نظر رطوبت مقاوم هستند اما ضد آب نیستند. این بدان معناست که در حالی که چند قطره باران یا عرق ناشی از تمرین به آنها آسیب نمی رساند، آنها به گونه ای طراحی نشده اند که در هنگام حمام یا استخر نیز کاربرد سمعک ضد آب را تمام و کمال دارا باشند. با این حال، گزینه هایی برای افرادی که غالباً در مجاورت آب هستند نیز در آوای شریعتی وجود دارد.

 

سمعک ضد آب شماره 5 آوای شریعتی

مزایا و معایب سمعک ضد آب

این نوع سمعک ها برای استفاده در شرایطی که ممکن است رطوبت به درون یا اطراف گوش شما نفوذ کرده و باعث خرابی سمعک شوند، مناسب می باشد. بنابراین می توان گفت که این نوع سمعک برای کاربرانی که زیاد عرق می کنند بسیار کارا و مناسب می باشد و همچنین کسانی که دارای جرم و چربی زیادی در ناحیه گوش خود هستند می توانند از ویژگی های منحصر به فرد این نوع سمعک های مقاوم در برابر رطوبت استفاده نمایند.

اگر در محیطی مرطوب به کار مشغولید یا زندگی می کنید نیز سمعک های ضد رطوبت انتخاب بسیار مناسبی برای شما می باشند. با استفاده از سمعک های ضد رطوبت، دیگر برای خرابی های مکرر سمعک خود نزد تعمیرکار نخواهید رفت! در واقع این پوشش ساخته شده با فناوری نانو تکنولوژی است که سمعک را نسبت به آب و رطوبت مقاوم می سازد.

 

سمعک ضد آب شماره 2 آوای شریعتی

 

انواع سمعک ضد آب

  • سمعک داخل گوشی (In The Ear)

این نوع سمعک فضای داخل گوش را پوشش می دهد و به افزایش و بهبود قدرت شنیداری فرد کمک بسزایی می نماید. طرح و رنگ سمعک داخل گوش گوناگون و متنوع بوده و گزینه های متفاوتی را برای خرید سمعک به مشتری ارائه می دهد.

  • سمعک بیرون گوشی (Beneath The Ear)

این نوع سمعک ها در پشت گوش و در قسمت لاله گوش قرار می گیرند و کارشان انتقال بهتر و موثر تر صداهای اطراف به داخل گوش به همراه تقویت اصوات می باشد. جالب است بدانید یکی از دلایل عدم ترویج این نوع سمعک ها در گذشته این بوده که فرم زیبایی نداشتند، اما خوشبختانه امروزه با پیشرفت فناوری این مشکل به طور کامل حل شده و طرح های بسیاری از سمعک های بیرون گوشی و سمعک کراس که ضد آب نیز می باشند، به بازار آمده اند.

  • سمعک نامرئی (Invisible)

ایده اصلی سمعک نامرئی این بود که سایرین متوجه کم شنوایی فردی که از سمعک استفاده می کند نشوند. البته بعد ها انواع ضد آب این سمعک نیز به بازار آمدند و تحول عظیمی را به وجود آوردند. در واقع با سمعک های نامرئی ضدآب می توانید هم کم شنوایی خود را مصون نگه داشته و هم از خرابی سمعک توسط آب و رطوبت جلوگیری به عمل آورید.

 

سمعک ضد آب شماره 3 آوای شریعتی

هزینه سمعک ضدآب

  • قیمت سمعک معمولی

کف قیمت سمعک معمولی در انواع آنالوگ، حدود 500 هزار تومان و در انواع دیجیتال یک میلیون و پانصد هزار تومان می باشد. سمعک های هوشمند نیز که نوعی سمعک جدید محسوب می شوند، نیز قیمت هایی بالای دو میلیون تومان دارند.

  • قیمت سمعک جیبی

سمعک جیبی یکی دیگر از انواع سمعک است که در میان خریداران سمعک ضد آب محبوبیت کمتری دارد. دلیل این امر اشغال فضای بالای این سمعک و زحمت حمل و تمیز نگه داشتن آن بیشتر از سایر انواع سمعک است. همین امر از قیمت سمعک جیبی می کاهد زیرا می توان گفت که یک سمعک جدید و کارا محسوب نمی شود.

یک جایگزین مناسب برای این نوع سمعک ، سمعک عینکی می باشد که برای افرادی که مشکل بینایی نیز دارند گزینه بسیار مناسبی است. بخش میکروفن این نوع سمعک ها در دسته های عینگ تعبیه می گردند. قیمت سمعک جیبی عموما بین 500 هزار تومان تا یک میلیون تومان متغیر است.

  • قیمت سمعک نامرئی

دلیل نامگذاری این نوع سمعک به نام “نامرئی”، مشهود نبودن آن بر روی بافت گوش و قالب شکیل و متناسب آن می باشد که اکثرا کوچک و خوش ساخت است. این در حالی است که انواع ساده تر سمعک عمدتا در پشت گوش قرار می گیرند که باعث می شود قیمت سمعک معمولی پایین تر از قیمت سمعک نامرئی باشد. قیمت سمعک نامرئی بیشتر با توجه به میزان پیشرفته بودن و نیز فناوری های به کار رفته در ساخت آن تعیین شده و متغیر می باشد. قیمت سمعک نامرئی در انواع مناسب، عمدتا بالای 700 هزار تومان می باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *